pondělí 16. června 2014

Jahodové obláčky

Mám pro vás recept na skvělé, nadýchané kynuté knedlíky. Knedlíky a zvlášť ty kynuté patřili mezi strašáky, kterým jsem se vyhýbala, ale díky tomuto receptu je dělám ráda. Jahodové jsou moc dobré, ale meruňkové jsou nejlepší ;)

Ingredience:

250g polohrubé mouky
1/2 sáčku sušeného droždí
špetka soli
1 vejce
70ml vlažného mléka
50ml vody
3 lžíce oleje
2 lžíce cukr moučka
15 ks jahod

Postup:

Suroviny na těsto smícháme, důkladně prohněteme a necháme pod utěrkou vykynout (asi 1h). Těsto si rozdělíme podle toho kolik kusů ovoce máme (15 malých knedlíčků). Zabalíme do jednotlivých kusů ovoce a necháme na válu ještě 15min kynout. Mezitím si přivedeme vodu k varu, stáhneme plamen a knedlíky vkládáme do vody. Vaříme 3min, potom knedlíky otočíme a vaříme další 3min. Po vyjmutí z hrnce je musíme okamžité propíchat vidličkou, aby mohla odejít horká pára. 

Jestli se vám tento recept líbil, dejte prosím "like", abyste mohli dostávat pravidelně informace o nových receptech. A odebírejte Jídlujeme i na youtube zde.

Pozn. : Tenhle recept mám hodně odzkoušený a mám ho moc ráda. Tak jsem se těšil jak udělám jahodové knedlíky. Jenže jsem měla jen mražené jahody a říkala jsem si, že to nevadí ... vadí ;) Zabalit to ještě šlo, ale v knedlíku se jahody roztékaly a rozlepovaly knedlík, navíc jak byly studené, zastavily kynutí ... no prostě příště mražené už ne. Pokud je necháte rozmrazit, budete bojovat s tím, že jsou moc "šťavnaté" a těžko se budou knedlíky balit. Prostě preferujte čerstvé. U nás doma se dělali i jablečné se skořicí, tak ty mi taky moc chutnají. 


Žádné komentáře:

Okomentovat