úterý 10. června 2014

Rýžová zmrzlina s kokosem a jahodami

Dlouho jsem marně pátrala po receptu, z kterého bych mohla udělat zmrzlinu na dnešní večer, a tak nezbylo nic jiného než si ho vymyslet (nebojte se, nechala jsem se inspirovat tím co už o zmrzlině vím :). Navíc má tento recept tu výhodu, že pokud ho nedáte do mrazáku, ale do trouby, budete mít taky naprosto skvělý dezert.

Ingredience:

1/2 hrstky rýže
300ml mléka
2 vejce
70g cukru
1 hrnek kokosu
5 jahod + 1 lžíce cukru

Postup:

Z rýže a mléka uvaříme rýžovou kaši (jak už jsem psala zde, mám rýži přímo na mléčnou kaši, ale asi to jde i s normální). Bílky a žloutky vyšleháme do pěny zvlášť a postupně do nich přidáváme cukr. Nejdřív do kaše zamícháme vyšlehané žloutky, potom kokos a nakonec sníh z bílků. Nalijeme do nádoby a přelijeme jahodami rozmačkanými s cukrem. A teď už je to jen na nás, buď můžeme dát směs do mrazáku a nebo na 180°C do trouby ;)

Jestli se vám tento recept líbil, dejte prosím "like", abyste mohli dostávat pravidelně informace o nových receptech. A odebírejte Jídlujeme i na youtube zde

Pozn.: Chuťově je zmrzlina lehká a nadýchaná pokud jí mrazíte tak 3-4 hodiny, je dobré jí před podáváním nechat 5 minut při pokojové teplotě. Nechala jsem jí v mrazáku přes noc a ráno byla dost tvrdá, ale stačilo ji nechat trochu dýl polevit. Také rýži důkladně rozvařte, čím víc, tím líp. Pokud to budete zapékat, vznikne vám v podstatě rýžový nákyp. Co se týká konzumace tepelně neupravených vajíček, nemusíte se bát, ale snažte se pracovat pouze s čerstvými.Takováto vajíčka se do přípravy zmrzlin používají běžně (jen se zahřívají, což mi při vmíchání do kaše také uděláme), také je najdete v čokoládových pěnách nebo majonézách. Pokud máte chuť na ryze ovocnou zmrzlinu, určitě zkuste tuhle jahodovou.

Žádné komentáře:

Okomentovat