neděle 18. května 2014

Jahodové sušenky

Tak tuhle báječnou věc jsem se rozhodla upéct, potom co jsem dlouze pátrala co s double creamem (ale nebojte jde použít i šlehačka). Byla jsem líná péct dva plechy, a tak vznikly mega obrovské placky, plné jahod, co se pomalu rozpekly a pustily výbornou šťávu. Předem upozorňuji, že tento recept není určen pro ty co se nechtějí zamazat ;)

Ingredience:

140g hladké mouky
140g polohrubé mouky
1 prášek do pečiva
50g cukru
Špetka soli
80g másla
130g jahod
240ml šlehačky/creamu/jogurt

Postup:

Mouky, prášek do pečiva, cukr i sůl společně promícháme. Přidáme máslo nakrájené na menší kousky a rukama vytvoříme žmolenku. Vzniklé hrudky by neměly být větší než hrášek. Přidáme jahody. Pozvolna přiléváme smetanu. 
Když už vám těsto nepůjde míchat vařečkou použijte ruce. Rukama také vytvarujte hrudky, které na pečícím papíře "rozmáčknete" do tvaru sušenky. Já udělala jen 9 ks, ale doporučuji menší a cca 18 ks. Pečte v troubě na 220°C 15-20 min. Sušenky by měly mít zlatavé okraje (já tam ty své obry nechala déle, aby se propekli). Nejlépe chutnají v den pečení ;)


Jestli se vám tento recept líbil, dejte prosím "like" mojí stránce na facebooku zde, abyste mohli dostávat pravidelně informace o nových receptech. A odebírejte Jídlujeme i na youtube zde pro nová videa ;) Pokud si s něčím nevíte rady (nejen ohledně tohoto receptu), určitě mi napište;)

1 komentář:

  1. Tento recept vypadá velice dobře, ale já jsem si ho musela trošku pozměnit, jelikož mám bezlepkovou dietu. Vyměnila jsem některé ingredience, a to takto 280 g bezlepkové mouky, 1 prášek do pečiva bez lepku, 50 g cukru, špetka soli, 80 g másla, 130 g jahod 240 ml jogurtu. Na vymazání plechu používám oleje ve spreji.

    OdpovědětVymazat