středa 21. května 2014

Jak udělat domácí ricottu

Potom co jsem objevila úžasný recept na domácí lučinu, bylo mi jasné, že to není poslední sýr, který doma zkusím. Lučinu jsem už dělala na všechny možné způsoby (doporučuji lučinu z ovocného jogurtu na cheesecake ;) Zítra se chystám poprvé vyzkoušet domácí ravioli/těstoviny a ty se právě mají plnit ricottou, tak jsem se do ní s chutí pustila, neb recept je jako vždy jednoduchý ;)

Ingredience:

500ml plnotučného mléka (NE trvanlivého - UHT)
lžička soli
1/2 citrónu nebo kyselinu citrónovou

Postup:




Jestli se vám tento recept líbil, dejte prosím "like" mojí stránce na facebooku zde, abyste mohli dostávat pravidelně informace o nových receptech. A odebírejte Jídlujeme i na youtube zde pro nová videa ;) Pokud si s něčím nevíte rady (nejen ohledně tohoto receptu), určitě mi napište;)

Pozn. Říkala jsem si, že takhle nakonec vám vždycky napíšu ještě pár triků, nebo co se nepovedlo, a tak :)
Dneska to bude fígl jak zjistit teplotu mléka při přípravě ricotty, protože já doma kuchyňský teploměr nemám. Stačí sledovat hladinu mléka a když se na něm začne tvořit škraloup ( stoupá pára, okolo se tvoří bublinky ), mělo by to být akorát. Mléko by se mělo začít srážet hned jak přidáte citrón, u mě se dlouho nic nedělo, tak jsem přidala trochu citrónové kyseliny a maličký moment zahřála a to byla rychlost. Z 500 ml mléka mám 150g ricotty. Syrovátku jsem vypila, ale žádná sláva ( je celkem dost slaná a kyselá ), perfektní je ale do koláčů a všude tam, kde byste do pečení přidávali mléko.


Žádné komentáře:

Okomentovat