čtvrtek 8. května 2014

Rebarborový crumble


Mám ráda Anglii. Ráda chodím do parků, charity shops a neodolám pozvání na čaj ke kterému dostanete jeden z mnoha úžasných anglických desertů. A jak už víte mám ráda i rebarboru (o tom více ZDE ). V neděli jsem dostala od Alice rebarboru z její zahrádky, a tak jsem hledala jídlo, které by ji bylo hodno. Tahle zahrádková rebarbora má, jak už tušíte, mnohem rebarborovější chuť. Myslím, že crumble, anglický "žmolenkový" koláč, jehož hlavní ingrediencí je především ovoce, ji hoden je ;)

Ingredience:


Ovocná náplň

4 ks rebarbory
4 ks jablek
4 lžíce cukru (použila jsem třtinový)
1/2 lžičky muškátového oříšku


Žmolenka

50g vloček
50g celozrnné mouky
50g polohrobé mouky
1/2 prášku do pečiva
80g cukru
80g másla (pokud si máslo chcete vyrobit vlasní, bude vám na to stačit jedna šlehačka, recept ZDE)


Postup:

Troubu zapněte na 180°C. Ovoce oloupejte a nakrájejte na menší kousky. Přidejte cukr a nastrouhaný oříšek (nebo skořici). Promíchejte a dejte to vymazané formy. 
Do stejné mísy dejte suroviny na "těsto" a vše důkladně promněte až vám vznikne žmolenka, kterou ovoce posypejte.
Dejte do trouby a pečte 50-60 min. 


Já teď cítím jak mi celým bytem voní rebarbora a je to krása ;)

1 komentář: