pondělí 26. května 2014

Tofunéza - majonéza z tofu a salát Coleslaw

K včerejším rajčatovým muffinům jsem si udělala salát, na který už jsem měla dlouho chuť a chtěla ho vyzkoušet. Salát Coleslaw má asi spousty podob a určitě najdete řadu propracovanějších receptů, mě šlo ale o tom, aby to bylo rychlé a ze surovin, které mám doma. Rozhodla jsem se ho ale ozvláštnit tofunézou, na jejíž chuť jsem byla hodně zvědavá. Zároveň mě lákala tato hodně zdravá a méně kalorická varianta majonézy. Různě jsem jí dochucovala, takže nakonec z ní byla spíše tatarská omáčka, ale to mě ani Coleslawovi vůbec nevadilo ;)

Ingredience:

3 mrkve
1/8 bílého zelí
1/2 větší cibule (buď přidejte do salátu, nebo do tofunézy)
150g tofunézy ( Rozmixujte 100g bílého tofu, 3lžíce bílého jogurtu, 1lžička hořčice, 2 lžičky kapary(nebo kyselých okurek), sůl, pepř, cukr. Pomalu přiléváme 4 lžíce oleje (víc nebo míň podle toho jakou konzistenci chcete)

Postup:

Mrkev nastrouháme na hrubším struhadle, zelí nakrájíme na tenké proužky, přidáme cibuli na kostičky (nebo jí dáme do tofunézy) a vše dobře promícháme s tofunézou. Necháme chvíli v lednici odležet.

Jestli se vám tento recept líbil, dejte prosím "like" mojí stránce na facebooku zde, abyste mohli dostávat pravidelně informace o nových receptech. A odebírejte Jídlujeme i na youtube zde. Pokud si s něčím nevíte rady (nejen ohledně tohoto receptu), určitě mi napište ;)

Pozn. : Konzistence tofunézy mi přišla řidší než když dělám domácí majonézu, ale do salátu se hodila skvěle. Má velký obsah bílkovin a nesrovnatelně méně tuku. Poměrně dlouho jsem se jí snažila dochutit. Doufala jsem, že se mi podaří docílit stejné chuti jako u majonézy/tatarky, ale přeci jen tofu je tam cítit, jak chuťově, tak ve struktuře. Je to prostě trošku jiná chuť než na kterou jsem zvyklá, asi bych si jí nedala ke smažáku, ale jako dresing do salátu, mi přišla moc dobrá.

Žádné komentáře:

Okomentovat