sobota 24. května 2014

Salát z brambor a řapíkatého cerelu

kapari, řapíkatý celer, salát, brambory
Dnešní salát z brambor (pod pojmem bramborový salát si představím jen ten vánoční a to tento opravdu není) je specialitou mé sestry Jarky. Díky ní jsem se seznámila s kapary, musakou nebo jehněčím na česneku. Dnešní salát je zdravý a chutný, navíc místo majonézy se přidává olivový olej. Hodí se jako příloha, ale určitě vám bude chutnat i samotný.

Ingredience:

500 -700g brambor
3 stonky řapíkatého celeru
1 menší cibule nebo 2 jarní cibulky
1/2 citrónu
Kapary
Olivový olej
Sůl
Pepř

Postup:

Brambory uvaříme ve slané vodě ve slupce. Když jsou vařené dáme je do mísy a dlouhým nožem je nepravidelně rozkrájíme. 
stonky cerelu
kapari
 Osolíme a opepříme, přidáme řapíkatý celer, kapari, cibuli. Promícháme a zalijeme olivovým olejem.


Jestli se vám tento recept líbil, dejte prosím "like" mojí stránce na facebooku zde, abyste mohli dostávat pravidelně informace o nových receptech. A odebírejte Jídlujeme i na youtube zde pro nová videa ;) Pokud si s něčím nevíte rady (nejen ohledně tohoto receptu), určitě mi napište;)

Pozn. : Dneska to bylo jednoduché, rychlé a moc jsem si pochutnala. Jinak jak už jsem psala včera, kapary se dá koupit za 18,- v Lidlu. Mně ta malá sklenička vystačí na tři různá jídla, takže to určitě není žádná velká investice a stojí to za to to vyzkoušet. Neměla jsem citrón, tak jsem použila nálev. Taky jsem si dala pár brambor stranou a večer si je upeču v celku a k tomu tvaroh. Cibuli jsem nakrájela na kostičky, ale původně jsem chtěla proužky, to ta síla zvyku. Taky jsem cibuli dala do sítka a přelila ji horkou vodou, ztratí pak tu velkou štiplavost. Taky toho olivového oleje je potřeba celkem dost, aby to správně "klouzalo". Já ho dala méně (tak 3 lžíce) a taky dobrý (mám hodně aromatický olej). Jsou to plus mínus tři porce.



Žádné komentáře:

Okomentovat