pátek 9. května 2014

Paella


Dneska to pro mě byla velká kuchařská premiéra. Poprvé jsem zkoušela vařit jídlo z mušlí a šafránu. Asi bych se to tohoto receptu potažmo surovin nikdy nepustila, kdyby nebylo Vaříme.cz . Již minulý týden jsem na ně psala recenzi, tak už se nebudu víc rozepisovat jak nadšená z nich jsem (přečíst si to můžete ZDE).
Moc jsem se těšila na to jak vyzkouším Paellu, protože ke Španělsku mám, díky rodinným vazbám, blízko. Abych vás moc nenapínala, tohle jídlo se opravdu povedlo, obzvlášť šafrán u mě zabodoval na celé čáře, ale abych nebyla jenom pozitivní, mušle už asi zkoušet nebudu :) Asi na ně prostě nejsem dostatečný gurmán. Ti co jsou z Prahy a chtěli by si suroviny na Paellu také objednat, mohou ZDE (přes tento odkaz dostanou 50,- na první objednávku. V současné době si služba účtuje 59,- za dopravu). Pro ty ostatní tu mám recept.

Ingredience:

100 g kuřecího masa 
100 g králičího masa
10 g klobásy
20 g mušlí
olivový olej
česnek
rajčata
dlouhozrnná rýže
bílé víno
cibule
sůl
pepř
červená paprika
šafrán
tymián
fazole
rozmarýn

Takhle to všechno vypadá pokupě.

Postup:

Česnek oloupejte a nakrájejte nahrubo. Klobásu nakrájejte na tenké plátky. Cibuli nakrájejte nadrobno, rajčata na malé kousky. Sceďte fazole. Opepřete a osolte králičí a kuřecí maso a orestujte na oleji. Přidejte cibuli a restujte další minutu. 

K masu přidejte rajčata, klobásu, mušle a česnek. Dochuťte tymiánem, šafránem a paprikou. Promíchejte a přidejte rýži. Zalijte vínem a vodou tak, aby nad surovinami byl ještě jeden centimetr tekutin. Přidejte fazole a nechte 15–20 minut vařit.
Až se tekutiny vstřebají, můžete podávat.

A co vy, jak vám chutnají mušle? Používáte šafrán? Máte rádi Španělsko ?








Žádné komentáře:

Okomentovat