pátek 30. května 2014

Kynutí šneci s tvarohovo-ředkvičkovou náplní

Došel chleba, a tak jsem si říkala, že si zas po čase upeču nějaké pečivo. Nejdřív jsem chtěla jenom houstičky nebo celozrnné bochánky, ale pak jsem kombinovala a kombinovala až z toho vznikli tito šneci. Kdo mě zná, tak už mě slyšel určitě říkat, jak Tom nemá pochopení pro mé nadšení pro jídlo a jak je to taky jeden z důvodů, proč to tady všechno píšu. No ale je to právě on kdo mi pořídil na služební cestě 30 balení sušeného droždí a předevčírem box s příslušenstvím na výrobu a zdobení muffinů :)

Ingredience:

Těsto:
300g polohrubé mouky
1 lžička cukru
1 lžička soli
1 sáček sušeného droždí
100ml vlažné vody
100ml vlažného mléka
40ml oleje
Náplň:
1 menší cibule
125g tvarohu (nebo ricotty)
4 ředkvičky

Postup:

Promícháme sypké suroviny na těsto, vajíčko smícháme s trochou mléka a půlku ho dáme do těsta (zbytek si necháme na potření). Přidáme postupně vodu, mléko a na závěr olej. Těsto bude trochu lepkavé (přidejte víc vody, pokud je potřeba, každá mouka saje jinak). Posypte moukou a nechte kynout asi 30min. 
Na pánvi osmahněte cibulku dozlatova a přidejte ji k tvarohu a ředkvičkám nakrájeným na kostičky, osolte a opepřete. Těsto rozdělte na 6-8 dílků, vyválejte úzké proužky, na které nanesete náplň. 
Stočte do šneků, které můžete dát do muffinové formy nebo je volně položit na plech. Pomažte vajíčkem s mlékem a posypte semínky (solí, kmínem, ...). Pečte na 180°C dozlatova asi 45min.

Jestli se vám tento recept líbil, dejte prosím "like" mojí stránce na facebooku zde, abyste mohli dostávat pravidelně informace o nových receptech. A odebírejte Jídlujeme i na youtube zde. Pokud si s něčím nevíte rady (nejen ohledně tohoto receptu), určitě mi napište ;)
Pozn. : Do tohoto těsta se dává trochu víc droždí než normálně, jeden balíček je většinou na 500g. Těsto tedy bude kynout rychleji a bude hodně nadýchané (nesmí se to ale přehnat, aby nebylo cítit moc po droždí). Tento recept, stejně jako spousta jiných, vznikl podle toho co zrovna byla doma. Takže si klidně můžete dát náplň podle toho co zrovna vy najdete v lednici :) 

Žádné komentáře:

Okomentovat