čtvrtek 22. května 2014

Ravioli se špenátem a ricottou

Tak dneska jsem vařila až se ze mně kouřilo. Musím říct, že jsem se na tohle jídlo moc těšila. Vyrobila jsem si kvůli němu ricottu a chtěla jsem vyzkoušet různé tvary raviol. Ještě včera večer, když jsem si procházela, co je potřeba udělat, se zdálo, že to bude rychlovka. Nebylo to ale tak rychlé :) Zato je každému jasné, jak moc ho máte rádi, když mu tohle jídlo připravíte.

Ingredience:

těsto:
300g hladké mouky
2 vejce
sůl
2 lžíce olivového oleje
voda (3-5lžic)

náplň:
1 cibule
1 stroužek česneku
1 svazek listového špenátu
sůl
pepř
olej
150g ricotty (návod zde)

omáčka:
1 stroužek česneku
6 rajčat
bazalka
sůl
pepř

Postup:

Do mouky přidáme ostatní suroviny a hněteme a hněteme. Postupně přidáváme vodu, aby těsto bylo vláčné. Těsto bude pružné a nebude lepit. Zabalíme ho do fólie na necháme alespoň 30min v lednici.
Osmažíme si cibuli s česnekem a přidáme natrhaný špenát, osolíme a opepříme. Přendáme do mísy a vmícháme ricottu.
Vykrájíme kolečka, půlku potřeme vodou,dáme náplň a přehneme. Spojíme konce.
Vyválíme obdélník, který rozdělíme na dvě části. Na spodní dáme náplň. Vrchní potřeme vodou a "přilepíme". Vidličkou přimáčkneme okraje.






Ještě jsem zkoušela i tento strojek.

Vaříme ve vroucí osolené vodě,dokud ravioli nevyplavou. Mezitím na pánvi necháme změknout rajčata s česnekem. Nakonec přidáme bazalku a ravioli.


Jestli se vám tento recept líbil, dejte prosím "like" mojí stránce na facebooku zde, abyste mohli dostávat pravidelně informace o nových receptech. A odebírejte Jídlujeme i na youtube zde pro nová videa ;) Pokud si s něčím nevíte rady (nejen ohledně tohoto receptu), určitě mi napište;)

Pozn.: Několik postřehů z vaření. Směs ricotty a špenátu je tak dobrá, že jsem jí málem snědla jen tak :) Dělat tři různé tvary nebyl dobrý nápad, trvalo to  hrozně dlouho, nejsnazší byli čtverečky, nejhezčí kolečka se spojeným koncem. Měla jsem strach,  aby se během vaření nerozlepovali, ale nestalo se to ani u jednoho druhu. Těsto vyválejte opravdu na hooodně tenko,  já ho měla tlustší a ravioli byli trochu "dělové koule". Náplně mi trochu zbylo (mňam) a celkem z toho byly 4 porce.


















Žádné komentáře:

Okomentovat