pátek 23. května 2014

Jak udělat domácí sušená rajčata

Nevím jestli a jak často používáte sušená rajčata. Já si je oblíbila po návštěvě jedné restaurace a ráda je připravuji se špenátem a těstovinami. Jejich využití je ale mnohem větší, dají se přidávat na pizzu, do chlebového těsta,  do omáček k masům. Určitě si najdete recept, v kterém budou chutnat vám. Pár inspirací najdete na konci článku.

Ingredience:

1/2 kg rajčat (zvolila jsem menší druh,ideální jsou soudková rajčata,ale jde to z jakýchkoliv)
sůl
bazalka
pepř
olej
česnek
kapary

Postup:



Rajčata si nakrájíme na čtvrtky, osolíme, opepříme, přidáme bazalku a pár kapek oleje.
Dáme na plech nebo do mísy, slupkou dolu. 
Pečeme na 130°C 4-5 hodin. Potom jsem rajčata vypnula a nechala v troubě do druhého dne. Sklenici, do která rajčata dáme, zalijeme olejem, pokud chcete rajčata skladovat déle, už nic dalšího nepřidávejte. Jinak můžete přidat třeba česnek a kapari, v tom případě rajčata do týdne spotřebujte. Skladujte v lednici.

Jestli se vám tento recept líbil, dejte prosím "like" mojí stránce na facebooku zde, abyste mohli dostávat pravidelně informace o nových receptech. A odebírejte Jídlujeme i na youtube zde pro nová videa ;) Pokud si s něčím nevíte rady (nejen ohledně tohoto receptu), určitě mi napište;)

Pozn. : Byla jsem překvapená jak dlouho se rajčata musí sušit. Z tohoto množství uděláte zhruba malou přesnídávkovou skleničku. Takže se to vyplatí asi jen když uděláte mnohem větší množství, jinak se dají za dobrou cenu pořídit v Lidlu, tam teď mají také kapary za 18,- (což je zhruba o polovinu míň než jsem viděla jinde). A teď pár receptů, kam je můžete přidat. Smíchejte uvařené brambory, ricottu a sušená rajčata. Ke špenátu s cibulkou a česnekem přidejte sušená rajčata a vlašské ořechy, zapečte s těstovinami a hermelínem. 


Žádné komentáře:

Okomentovat