neděle 25. května 2014

Rajčatové muffiny

sušená rajčata, ricotta, recept na muffiny, slané buchty
Název je trochu zavádějící, protože nepůjde o muffinové těsto, společné budou mít jen formu a tudíž i vzhled. Těsto bude kynuté, podle receptu, který nemůže nevyjít ;) Je to vlastně slaná variace na české buchty, takže pokud nemáte plech na muffiny, dávejte bochánky rovnou na normální plech. Je to jeden z receptů "co dům dal".

Ingredience:

Těsto
500 g mouky ( já nakombinovala hladkou, polohrubou a celozrnnou pšeničnou )1 balíček sušeného droždí1 lžička soli1 lžička cukru
300 ml mléka (vody nebo syrovátky )
50 g másla ( hery nebo oleje )


Náplň
200g sušených rajčat150 g ricotta1 plechovka tuňáka

Postup:



těsto, muffiny, slané buchty
Smícháme mouku, droždí, cukr a sůl. Rozpustíme tuk v mléce ( musí být teplé ne horké). A postupně přeléváme do sypké směsi. Rukama vypracujeme vláčné těsto, které moc nelepí(trochu může). Necháme kynout 30-60 min, dokud těsto nezdvojnásobí objem. 
pomazánka, sušená rajčata, ricotta
Potom rozdělíme na 12 dílků. Každý naplníme směsí, spojíme a dáme do košíčku spojem dolů. Pomažeme olejem nebo vajíčkem a pečeme při 180°C asi 30 min.


Jestli se vám tento recept líbil, dejte prosím "like" mojí stránce na facebooku zde, abyste mohli dostávat pravidelně informace o nových receptech. A odebírejte Jídlujeme i na youtube zde pro nová videa. Pokud si s něčím nevíte rady (nejen ohledně tohoto receptu), určitě mi napište ;)

Pozn.: Dnešní pečení šlo jedna báseň, těsto krásně vykynulo. Určitě by z něj šlo udělat kolem 16 "bochánků", ale já mám plech jen na 12, tak jsou veliké. Udělala jsem si k nim salát, recept bude zítra ;) Muffiny se dají posypat solí nebo různými semínky. Taky jsem využila úplně všechno z rajčat, olej jsem dala do těsta, česnek jsem tam taky rozmačkala a kapary s rajčaty do ricotty. Tentokrát jsem to riskla a ricottu vyráběla z polotučného mléka, zdálo se, že to bude katastrofa, ale nakonec to dobře dopadlo a ricotty bylo jen o trochu míň. Místo mléka jsem chtěla použít syrovátku, ale nakonec jsem jí dala do ovocných muffinu (jahody, rebarbora a jablka).




Žádné komentáře:

Okomentovat