pondělí 12. května 2014

Arabský chléb - Pita



Poslední dny jsem se vrhla do jídel, které normálně nedělám a ani nejím. A dneska jsem v tom pokračovala pitou (abych si měla kam namazat hummus/recept ZDE). Před časem jsem zkoušela péct klasický chleba v troubě bez pekárny a nijak zvlášť se mi nedařilo, tak jsem měla trochu respekt i z tohoto chleba. Je to ale zase recept na který nemusíte mít nic moc zvláštního doma, tak jsem se do toho pustila a dopadlo to nad očekávání dobře. Placky krásně vyběhly, nádherně voní a chutnají skvěle. Takže se nebojte a taky se do nich pusťte ;)



Ingredience:

500g hladké mouky
5g sušeného droždí
1 lžička soli
1/2 lžičky cukru
1 lžíce olivového oleje
260ml vlažné vody

Postup:

Smícháme mouku, droždí, sůl a cukr a postupně nalijeme vodu a olej. Potom co se těsto v míse trochu spojí, můžeme si ho vyndat na vál a rukama propracovat. Těsto nebude lepit a bude vláčné. Mísu i těsto pomažeme olejem a necháme kynout cca 30min. 



Zapneme troubu na max a dáme do ní plech na kterém budeme péct posléze placky. Potom těsto vyndáme a rozdělíme na 8 dílů z kterých uděláme bochánky a necháme pod utěrkou dalších 10min kynout. 
Bochánky následně rozválíme na 5mm placky. Placky válíme v pořadí v kterem jsme dělali bochánky. Dáme je na plech v horní části trouby (co nejvýš to jde), pečeme 2-3min. 


Placky se budou "nafukovat", neobracíme je a nesplácáváme ;). Po rozříznutí vytvoří kapsu. Plnit je můžete masem, zeleninou s dresingem a právě i hummusem.




Pokud by vás zajímalo, jaké to je v zemi, kde se takové jídlo jí běžně a seženete ho na každém kroku, doporučuji zavítat na TYTO cestopisné stránky ;)





Žádné komentáře:

Okomentovat