úterý 6. května 2014

Brokolicové karbanátky


Dnes na mě v lednici čekala brokolice. Nejdřív jsem chtěla vařit polévku, ale ta už byla včera, potom mozeček, ale nemám cibuli (vajíčka samozřejmě ano viz. moje posedlost vajíčky ;) a protože už z brokolice nic jiného neumím zvolila jsem karbanátky, které se pečou v troubě. Bylo to tak trochu ve stylu pejska a kočičky, protože jsem doma neměla všechno co tam správně patří, ale nedopadlo to nejhůř. Navíc jsem zjistila, že jsou výborné i syrové (myslím, že by bylo fajn z nich udělat kuličky a obalit v oříšcích) . Tuhle syrovou variantu by bylo ale lepší zkoušet bez vajíčka.

Ingredience:

500 g brokolice
200 g brynzy
1 vejce (žloutek a sníh)
1 stroužek česneku
2 lžíce strouhanky
Majoránka
Sůl
Pepř
Olivový olej

Postup:



Sirovou brokolici nasekáme v mixeru a smícháme s ostatními surovinami. 


Potom přidáme vyšlehaný sníh. Hmota bude hodně "křehká", ale měla by držet pohromadě. Když ne přidejte strouhanku. 

Vytvarujeme placky a dáme na plech (buď s pečícím papírem nebo vymazaný a vysypaný, já teď vymazávám máslem a vysypávám mletými vločkami). Kdo chce zlatavou kůrku, může placky posypat strouhankou. Na závěr pokapat trochou olivového oleje. Pečeme v předehřáté troubě na 200 asi 20-30 min. Odvážlivci mohou během pečení karbanátky i obrátit, já je nechala jak jsou. 

Placičky jsou křehoučké a skvěle se k nim hodí nějaký jogurtový dip.



Dokud mi nebude líp, tak teď budu asi vařit hodně jídel s česnekem a majoránkou :)





Žádné komentáře:

Okomentovat