středa 11. června 2014

Jakoby Nutela

Už pár dnů jsem se do tohoto receptu chtěla pustit a teď přišel konečně ten správný čas. Příprava není nijak složitá (až na loupání lískových oříšků, tak pokud můžete kupte už oloupané, ale nebojte přidám i fígl, jak na ty neoloupané). Tvrdit vám, že si vyrobíte krém, který bude chutnat stejně jako nutela, by nebylo fér. Konečná pomazánka měla trochu jinou konzistenci, ale vím kde se stala chyba, víc se dočtete v poznámce na konci (také se tam dočtete i něco o té modré slepičce).

Ingredience:

100g lískových oříšků
1/4 hrnku kakaa
1/2 hrnku cukru
1 špetka soli
4 lžíce oleje

Postup:

Oloupané oříšky mixujte dokud z nich nebude hladké máslo (opravdu nepřestávejte dokud se dobudete mít požadovanou konzistenci, chvíli to trvá). Potom přidejte ostatní suroviny a znovu promixujte, dokud se všechny dobře nespojí. V lednici můžete skladovat 2 týdny.

Jestli se vám tento recept líbil, dejte prosím "like", abyste mohli dostávat pravidelně informace o nových receptech. A odebírejte Jídlujeme i na youtube zde.

Pozn.: Nejdřív slibovaný fígl jak oloupat oříšky, myslela jsem, že bude stačit jen zalít horkou vodou jako mandle. Ale doporučuji, chvíli povařit se lžící jedlé sody, slít a pak oloupat. A teď k té konzistenci, trochu jsem pospíchala a myslela jsem, že se oříšky ještě rozemelou po přidání ostatních surovin, ale už to moc nešlo, tak pro krémovější konzistenci raději pořádně rozmixujte oříšky hned na začátku. Výsledná chuť trochu připomíná chuť domácí čokolády, nám jí dělávala maminka, když jsme byli malí, a tak mi hned naskočila řada hezkých vzpomínek. S křupavým rohlíčkem to je velká dobrota, ale nutela je nutela ;)
Tu krásnou slepičku/chňapku ušila moje kamarádka Kristýna a pokud by se vám líbila a chtěli byste si pořídit pár za 159,-, tak jí můžete napsat na widenska@gmail.com ;)

Žádné komentáře:

Okomentovat